Chapter 16 – दैवासुरसम्पद्विभागयोग Shloka-7
SHLOKA
प्रवृत्तिं च निवृत्तिं च जना न विदुरासुराः।
न शौचं नापि चाचारो न सत्यं तेषु विद्यते।।16.7।।
न शौचं नापि चाचारो न सत्यं तेषु विद्यते।।16.7।।
PADACHHED
प्रवृत्तिम्, च, निवृत्तिम्, च, जना:, न, विदु:_आसुरा:,
न, शौचम्, न_अपि, च_आचार:, न, सत्यम्, तेषु, विद्यते ॥ ७ ॥
न, शौचम्, न_अपि, च_आचार:, न, सत्यम्, तेषु, विद्यते ॥ ७ ॥
ANAVYA
आसुरा: जना: प्रवृत्तिं च निवृत्तिं च न विदु:, (अतः) तेषु
न (तु) शौचम्, न आचार: च न सत्यम् अपि विद्यते।
न (तु) शौचम्, न आचार: च न सत्यम् अपि विद्यते।
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आसुरा: [आसुर स्वभाव वाले], जना: [मनुष्य], प्रवृत्तिम् [प्रवृत्ति], च [और], निवृत्तिम् [निवृत्ति- ((इन दोनों को))], च [भी], न [नहीं], विदु: [जानते।], {(अतः) [इसलिये]}, तेषु [उनमें],
न (तु) [न (तो)], शौचम् [बाहर- भीतर की शुद्धि है,], न [न], आचार: [श्रेष्ठ आचरण है], च [और], न [न], सत्यम् [सत्य भाषण], अपि [ही], विद्यते [है।]
न (तु) [न (तो)], शौचम् [बाहर- भीतर की शुद्धि है,], न [न], आचार: [श्रेष्ठ आचरण है], च [और], न [न], सत्यम् [सत्य भाषण], अपि [ही], विद्यते [है।]
ANUVAAD
आसुर स्वभाव वाले मनुष्य प्रवृत्ति और निवृत्ति- ((इन दोनों को)) भी नहीं जानते। (इसलिये) उनमें
न (तो) बाहर-भीतर की शुद्धि है, न श्रेष्ठ आचरण है और न सत्य भाषण ही है।
न (तो) बाहर-भीतर की शुद्धि है, न श्रेष्ठ आचरण है और न सत्य भाषण ही है।